FRs generalforsamling – Gjenvalg og vedtektsendring

Generalforsamlingen i Fraktefartøyenes Rederiforening ble avholdt 23 april om bord i Color Magic på vei fra Oslo til Kiel.

Valgene resulterte i gjenvalg av Rikke Lind som styreleder og Stian Skår og Geir Mørk som stod på valg. Torbjørn Torkelsen og Åge Bontveit er nykommere i styret, mens Roger Halsebakk og Ivar Ulvan ikke på valg og Jan Harald Hauvik er utpekt av Brønnbåteiernes Forening.

Med bakgrunn i foreningens utvikling de senere år hadde styret lagt fram forslag til endring av vedtektenes §11 som angår sammensetningen av styret. Styret har inntil nå hatt 6 regionale representanter. Etter det nye forslaget skal det nå velges fra faggruppene bulk/vei, stykkgods, havbruk, tankfartøy og spesialfartøy, foruten representant for Brønnbåteierne. Styrets forslag til endring ble vedtatt og vil tre i kraft fra neste generalforsamling.

I Brønnbåteiernes Forening ble Jan Harald Hauvik gjenvalgt som formann med Arnt Erling Paulsen som styremedlem og Petter Gunnarstein som varamedlem.

FRs strategiplan for 2014-16 be vedtatt med vekt på arbeidsgiverrollen, forsterket fokus på vekst og lønnsomhet, utvidet basistilbud til medlemmene, nye medlemsgrupper, sektorspissing, posisjonering om omdømme og styrket miljøsatsing.